czwartek, 21 listopada 2013

Mercedes-Benz 190 E (1983) - WHITEBOX 1/24


Krótka historia
Był to pierwszy Mercedes-Benz klasy średniej po długiej przerwie, kiedy to firma produkowała jedynie większe modele wyższych klas. W201 pojawił się na rynku 8 grudnia 1982, produkcję zakończono w lutym 1993 w Sindelfingen, a we wrześniu 1993 w Bremie. Wyprodukowano 1 879 629 egzemplarzy[1].
Auto napędzane było silnikami diesla o pojemności od 2,0 do 2,5 litra (72-126 KM w tym Turbo) oraz silnikami benzynowymi o pojemności od 1,8 do 2,6 litra (90-160 KM). Powstały także sportowe odmiany znane pod nazwą Cosworth 2.3-16v (185 KM), Evolution 2.5-16v (195-204 KM) i Evolution II 2.5-16v (235 KM). Model ten został zastąpiony w 1993 r. przez klasę C
Odmiennie niż w przypadku innych modeli, w których oznaczenie cyfrowe modelu oznaczało pojemność skokową silnika, tutaj "190" oznacza jedynie nazwę handlową typoszeregu W201. Według ogólnie przyjętych w firmie Daimler-Benz zasad np. model dwulitrowy z silnikiem wysokoprężnym powinien zwać się Mercedes-Benz 200D, to oznaczenie nosiły jednak Mercedesy W123 i W124 z silnikiem o takiej pojemności.
Mercedesy 190 oprócz rodzimych tunerów były także modyfikowane przez pochodzącą z Wielkiej Brytanii firmę 190E Cosworth. Zmodyfikowane silniki bazowały na popularnym mercedesowskim motorze 2.3 E. Cosworth'y wytwarzane były w dwóch wersjach silnikowych: 2.3 16v (185 KM) i 2,5 16v (195-235 KM). Auto odznaczało się również delikatnym tuningiem optycznym. Mercedes-Benz 190 Cosworth jest bardzo rzadko spotykany, zwłaszcza na polskich drogach. Najwięcej egzemplarzy tego modelu jeździ po Wielkiej Brytanii.

Źródło
http://pl.wikipedia.org
http://moto.pl
http://klasyki.auto-swiat.pl



Model Mercedes-Benz 190 E (1983)  - WHITEBOX 1/24
Mercedes 190 E jest kolejnym, bardzo ładnie odtworzonym modelem wydanym prze firmę WHITEBOX. Wszystkie części ruchome takie jak drzwi, maska silnika i klapa bagażnika, są znakomicie spasowane, tak że po ich zamknięciu nie ma żadnych szczelin. Klamki drzwi wykonane są, jako osobno doklejone części, światła przednie posiadają minimalnie widoczne kołki mocująca, które przy tylnych światłach są już niestety widoczne. Na chromowanej osłonie chłodnicy umieszczony jest delikatny "celownik" Mercedesa, na który trzeba uważać, aby przez przypadek nie uszkodzić tego detalu, np. podczas otwierania maski silnika. Sama maska podnosi się tak jak w oryginale, czyli do góry z jednoczesnym wysuwaniem do przodu, a wszystko to dzięki zastosowaniu zawiasów podobnych jak w prawdziwym samochodzie, tylko pomniejszonym do skali 1/24. Makieta silnika posiada podstawowe jego detale i mam wrażenie, że jest nieco lepiej odwzorowana niż w innych modelach Whiteboxa. Wnętrze nie posiada żadnych miękkich materiałów, ale i tak jest wykonane na przyzwoitym poziomie. We własnym zakresie możemy spróbować ożywić nieco wnętrze po przez przemalowanie i doklejenie flocku modelarskiego, co na pewno znacznie ożywiłoby model. Na kalpie bagażnika producent nie zapomniał umieścić trójkąta ostrzegawczego, który od razu przy podniesionej klapie rzuca się w oczy. Model Mercedesa w naszej kolekcji, na pewno będzie przyciągał wzrok i będzie rozpoznawany z pośród innych modeli, tym bardziej , że jeszcze sporo takich Mercedesów porusza się po naszych drogach i był to jeden z ulubionych samochodów taksówkarzy.
     















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz