piątek, 22 listopada 2013

Chevrolet Corvette Stingray coupe (1963) - Revell



Krótka historia
Za powstanie Corvetty odpowiada Harley Earl, miłośnik samochodów sportowych. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo wpadł na pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę Corvette wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Pierwotnie Corvette produkowano w Michigan, jak również w Missouri, jednak od trzeciej generacji (C3) wytwarzane są w Bowling Green w Kentucky.
Chevrolet Corvette C2 został zaprezentowany w 1962 roku. Po raz pierwszy wraz z nową generacją pojawiła się wersja: Corvette Sting Ray. Zmodyfikowano ramę, aby była lżejsza, przednie zawieszenie, ale przede wszystkim całkowicie zmieniono nadwozie, które miało przypominać wyglądem rekina. Z dwóch wersji, kabriolet i fastback coupé, to ta druga wzbudza największe zainteresowanie i jest jednocześnie jednym z najbardziej poszukiwanych modeli Corvette w historii tego modelu. Powodem jest tylna panoramiczna szyba a w zasadzie dwie szyby przedzielone środkowym słupkiem, przez który przechodzi przetłoczenie, idące wzdłuż całego samochodu, imitujące kręgosłup "bestii". Ze względów bezpieczeństwa nakazano firmie rezygnację z tego słupka i model na rok 1964 posiada już jednolitą panoramiczną szybę bez charakterystycznego słupka.
Do napędu posłużył silnik 327 V8 o mocy 365 KM. W roku 1966 zastosowano silnik 427, z serii zwanej big-block, o mocach 425-435 KM.
W ciągu 5 lat produkcji wyprodukowano 117 964 egzemplarze pojazdu.

Źródło
http://pl.wikipedia.org



Model  Chevrolet Corvette Stingray coupe (1963) - Revell

Replikę posiadam wraz z oryginalnym pudelkiem, co podnosi jego wartość kolekcjonerską. Znalazła się na nim charakterystyka i krótka historia powstania samochodu. Model można śmiało nazwać klasykiem kolekcjonerskim. Jest dosyć trudno dostępny, a w Polsce praktycznie nieosiągalny. Trudno porównywać jakość wykonania modelu do tych produkowanych obecnie, ponieważ powstał on na początku lat 90, a i sama firma Revell nie należała do pionierów produkujących wysokiej jakości diecastów. Corvetta Stingray od Revella pokryta jest dosyć grubą warstwą lakieru, przez co linie podziału blach, czy obrysy otwieranych lamp przednich zalane są farbą i dlatego nie są tak wyraźnie widocznej, jaka np. w modelach obecnie produkowanych. Również spasowanie części jest dalekie od ideału. Między otwieranymi drzwiami, czy maską silnika, widoczne są dosyć duże szczeliny, a wszystkie oznaczenia na karoserii wykonane są w formie naklejki. Wnętrze wykonane jest wręcz na spartańskim poziomie. Posiada chromowaną podstawę lewarka zmiany biegów i to chyba jedyny "kolorowy" detal oprócz imitacji zegarów, w jego wnętrzu. Pod otwieraną maską znajduje się chromowany "klocek", który imituje makietę silnika. Model jest daleki od ideału, ale tak jak wspomniałem powstał bardzo dawno i w tym właśnie tkwi jego piękno, w prostocie wykonania z ubiegłych lat.
          












1 komentarz:

  1. Fun88 Casino NZ - Get NZ$500 Bonus | Play with $10
    Fun88 is an exciting link 12bet New Zealand 더킹카지노 casino. We'll make sure you never miss a spin! Play fun88 slots online for real cash in fun88 soikeotot NZ. Check out our awesome

    OdpowiedzUsuń