Krótka historia
Bulli (Bus Lieferwagen) czyli Volkswagen Transporter swoją premierę produkcyjną miał w 1949 roku w Wolfsburgu. Model T2 produkowany był od 1967 roku i wyróżniał się od swego poprzednika panoramiczną szybą przednią i długimi szybami bocznymi. Samochód produkowany był w kilku wersjach nadwoziowych w tym 8-osobowy mikrobus. T2 produkowany był również w Meksyku i Brazylii. W Polsce samochód potocznie nazywany był Ogórkiem.
Model Volkswagen T2 1/24
Model wykonany jest z metalu z tym, że dach podobnie jak w Citroenie H tego producenta został wykonany z plastiku. Wizualnie nie widać różnicy między materiałami i dopiero po bliższym przyjrzeniu i dotknięciu modelu jest to wyczuwalne nie wpływa to jednak negatywnie na jego wygląd. Zewnętrznie T2 od Welly dobrze się prezentuje. Model posiada wykonane osobno wycieraczki co nie zawsze jest normą u tego producenta. Ramki szyb bocznych od strony kierowcy i pasażera mają wykonane srebrne ramki a w pozostałych posiadają zaznaczone na czarno uszczelki. Kierunkowskazy i światła przednie posiadają charakterystyczne przetłoczenia a tylne światła zespolone są dwubarwne w chromowej ramce, czyli tak jak w oryginale. Koła przednie nie są skrętne, ale posiadają dobrze odwzorowane ogumienie wraz z srebrnymi felgami i chromowanymi deklami, na których widnieje znaczek VW. Klamki drzwi wykonane są jako zespolone detale i to jest jeden z większych mankamentów modelu. We wnętrzu, które jest w całości wykonane z czarnego plastiku możemy dostrzec deskę rozdzielczą wraz z radiem. Fotel posiadają wykonaną odpowiednią fakturę i przetłoczenia. Z tyłu w bagażniku umieszczone zostało koło zapasowe, które przy zamkniętej klapie w miarę dobrze się prezentuje. Gorzej po otwarciu gdzie widać już, że wykonane zostało jako półkole. Widać też tutaj mocowanie karoserii z podwoziem i wnętrzem modelu, co wygląda bardzo nienaturalnie i jest to kolejny poważny mankament, który trzeba będzie poprawić. Uważam, że model wart jest uwagi tym bardziej że jego cena nie jest wygórowana a we własnym zakresie możemy poprawić niektóre detale. Każdy, kto choćby minimalnie interesuje się motoryzacją słyszał cokolwiek o tym kultowym samochodzie, dlatego też warto mieć replikę tego pojazdu w swojej kolekcji.
Dobrze widoczne karbowania na kierunkowskazach i światłach przednich, w których
widać również bolce mocujące, które trzeba usunąć lub zamalować, co wpłynie
pozytywnie na wygląd modelu. Z przodu wyeksponowany
znaczek VW.
Tylne lampy zespolone wykonane zostały jako dwubarwne w chromowanej ramce.
Widoczne szczeliny w niezbyt dobrze dopasowanej tylnej klapie.
Na tym zdjęciu dobrze widać charakterystyczne dla tego modelu długie szyby boczne.
Dobrze wykonane srebrne ramki okien od strony kierowcy i pasażera. Rażą klamki drzwi, które odlano razem z karoserią. Koła nie są skrętne ale wykonane są bardzo dobrze.
W modelu otwierane są tylko boczne drzwi przesuwane oraz tylna klapa. Nienaturalnie wygląda mocowanie karoserii z podwoziem i środkiem modelu.
We wnętrzu dostrzec można deskę rozdzielczą z zaznaczonymi zegarami i radiem. Producent wykonał również przetłoczenia i fakturę foteli bardzo zbliżoną do oryginału.
Volkswagen T2
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz