Krótka historia
Samochód produkowany był w latach 1954 -1965. Pierwotnie Wyposażony był w silnik z podwójnym wałkiem rozrządu o pojemności 1290 cm, który generował moc 90 KM. W późniejszych latach montowane były mocniejsze jednostki napędowe o pojemności 1570cm. Karoseria w większości była wykonana z lekkich komponentów, co znacznie wpłynęło na polepszenie osiągów samochodu.
Model Alfa Romeo Giulietta Sprint 1954
Model pochodzi z wydawnictwa Hachette, która we Włoszech wypuściła całą serię różnych modeli Alfa Romeo. Sam model wykonany jest na dobrym poziomie. Posiada otwierane drzwi, maskę silnika i klapę bagażnika. Klamki drzwi wykonane są jako osobne detale, podobnie zresztą jak wycieraczki. Lusterko wsteczne, umieszczone na desce rozdzielczej jest pochromowane, a nie jak w niektórych modelach Welly wykonane z przeźroczystego materiału. Model wyposażony jest w dobrze odwzorowaną replikę silnika a w tylnym bagażniku znajdziemy koło zapasowe. We wnętrzu znajduje się dwukolorowa deska rozdzielcza wraz z imitacją zegarów. Fotele przednie wraz z tylną kanapą również są dobrze dopasowane i są wykonane w niebieskim kolorze. Jednym z mankamentów modelu jest to, że niektóre elementy nie są za dobrze spasowane. Chodzi mi tutaj głównie o drzwi, które mogą nieco odstawać i wyglądać, tak jakby były niedomknięte. Ciężko otwiera się też maska silnika i aby ją otworzyć musimy sobie pomóc jakimś plastikowym patyczkiem lub wykałaczką. Drzwi natomiast otwierają się bardzo dobrze i dosyć szeroko. Po mino tych niedociągłości model cieszy oko i swoim wyglądem wyróżnia się w mojej kolekcji.
Model przykręcony jest do plastikowej czarnej podstawki, na której znajduje się logo firmowe oraz podpis z nazwą samochodu.
Drzwi od strony kierowcy delikatnie odstają i wyglądają tak, jakby były niedomknięte. Nie jest to regułą i można trafić na model który jest dobrze spasowany.
Prawe drzwi akurat są dobrze spasowane, nie odstają i nie widać prześwitów między łączeniami.
Wycieraczki są chromowane i są wykonane jako oddzielne detale. Zwraca uwagę lusterko wsteczne mocowane na środku deski rozdzielczej.
Grill jest zaczerniony dzięki czemu uzyskano jego głębię. Umieszczony jest też na nim znaczek firmowy.
Tył modelu z dużą tablicą rejestracyjną.
Model posiada otwierane drzwi, maskę silnika i tylną klapę bagażnika.
Dobrze odwzorowana dwukolorowa deska rozdzielcza wraz z zegarami.
Makieta silnika wyposażonego w dwa wałki rozrządu. Uproszczono kable zapłonowe, które odlane są razem z silnikiem.
W bagażniku znajdziemy koło zapasowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz