poniedziałek, 18 marca 2013

Peugeot 504 1975 Welly 1/24




Krótka historia
Peugeot 504 swoją premierę miał na dwunastym Salonie Genewskim we wrześniu 1968 r. Produkowany był w latach 1968 – 1983 i Przez ten czas powstało ponad trzy miliony egzemplarzy. Standardowym nadwoziem był sedan, 504 produkowano również w wersji coupe, cabrio, kombi i pick-up. Samochód okazał się ponadprzeciętnie trwały, wygodny i dobrze sprawdzał się w trudnym terenie, dlatego też chętnie wykorzystywany jest w Afryce, jako taksówka. Ciekawostką jest, że w Polsce takim samochodem wożony był Edward Gierek a w roku 1975 zespół Ove Andersson i Arne Hertz zdobyli 504-ką pierwsze miejsce w rajdzie Safari


Model Peugeot 504 Welly 1/24
Model występuje w kolorze niebieskim białym i czerwonym i właśnie takim kolorze najbardziej mi się spodobał. W kwocie 40zł otrzymujemy naprawdę bardzo ładnie wykończony modelik. Wszystkie chromy włącznie z ramkami drzwi i okien odtworzone są na wysokim poziomie. Klamki drzwi odtworzone zostały, jako osobne elementy i dopiero po bliższym przyglądnięciu się możemy dostrzec na nich małe nadlewki a raczej ślady odcięcia z form. Wycieraczki również zostały wykonane oddzielnie i wyglądają o niebo lepiej niż te, które opisałem przy Citroenie 2 CV. Przednie lampy wykonane zostały z gładkiego przeźroczystego pleksi i brakuje na nich charakterystycznych delikatnych przetłoczeń do tego widać przez nie bolce mocujące. Możemy poradzić sobie z tym używając białego markera, którym po rozkręceniu modelu malujemy bolce od środka. Kierunkowskazy przednie również nie są mocną stroną tej miniatury. Pomarańczowe kierunki z obu stron „uciekają” do prawej strony a powinny być umieszczone bliżej grilla i schodzić się do środka. Tylne zespolone lampy prezentują się znacznie lepiej niż oświetlenie przednie. Kierunkowskazy są umieszczone tutaj prawidłowo, chociaż tutaj też można dopatrzyć się kołków mocujących lampy. Welly odtworzyło na karoserii w formie tampodruku przed przednią maską nr 504, na tylnej klapie napis PEUGEOT i na pasie tylnym oznaczenie wersji GL. Koła posiadają gumowe opony z zaznaczonym bieżnikiem. Felgi prezentują się bardzo ładnie. Wykonane są w kolorze srebrnym a na nie nałożone są chromowe dekielki. Dzięki temu całe koło wygląda realistycznie. Wnętrze wykonane jest prawie w całości w kolorze czarnym. Minusem jest lusterko wsteczne wykonane w całości z przeźroczystego pleksi. Możemy to poprawić malując je najpierw na kolor srebrny a potem czarny uważając przy tym, aby nie zamalować elementu przeźroczystego. Deska rozdzielcza posiada zegary a od strony pasażera srebrną ozdobną wstawkę. Można tutaj pokusić się o przemalowanie wnętrza na kolor np. brązowy, co znacznie poprawi wygląd modelu. Podobinie rzecz ma się z makietą silnika, przy której możemy wykazać się inwencją twórczą, ale i bez tego wygląda ona dobrze, co można zobaczyć na zamieszczonych zdjęciach. Zachęcam do posiadania modelu w swojej kolekcji tym bardziej, że cena nie jest wysoka a model bardzo ładnie się prezentuje.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz