Peugeot 504 swoją premierę miał na dwunastym Salonie
Genewskim we wrześniu 1968 r. Produkowany był w latach 1968 – 1983 i Przez ten
czas powstało ponad trzy miliony egzemplarzy. Standardowym nadwoziem był sedan,
504 produkowano również w wersji coupe, cabrio, kombi i pick-up. Samochód
okazał się ponadprzeciętnie trwały, wygodny i dobrze sprawdzał się w trudnym terenie,
dlatego też chętnie wykorzystywany jest w Afryce, jako taksówka. Ciekawostką jest,
że w Polsce takim samochodem wożony był Edward Gierek a w roku 1975 zespół Ove Andersson i Arne Hertz zdobyli 504-ką pierwsze
miejsce w rajdzie Safari
Model występuje w kolorze niebieskim białym i
czerwonym i właśnie takim kolorze najbardziej mi się spodobał. W kwocie 40zł
otrzymujemy naprawdę bardzo ładnie wykończony modelik. Wszystkie chromy
włącznie z ramkami drzwi i okien odtworzone są na wysokim poziomie. Klamki drzwi
odtworzone zostały, jako osobne elementy i dopiero po bliższym przyglądnięciu
się możemy dostrzec na nich małe nadlewki a raczej ślady odcięcia z form.
Wycieraczki również zostały wykonane oddzielnie i wyglądają o niebo lepiej niż te,
które opisałem przy Citroenie 2 CV. Przednie lampy wykonane zostały z gładkiego
przeźroczystego pleksi i brakuje na nich charakterystycznych delikatnych
przetłoczeń do tego widać przez nie bolce mocujące. Możemy poradzić sobie z tym
używając białego markera, którym po rozkręceniu modelu malujemy bolce od
środka. Kierunkowskazy przednie również nie są mocną stroną tej miniatury. Pomarańczowe
kierunki z obu stron „uciekają” do prawej strony a powinny być umieszczone
bliżej grilla i schodzić się do środka. Tylne zespolone lampy prezentują się
znacznie lepiej niż oświetlenie przednie. Kierunkowskazy są umieszczone tutaj prawidłowo,
chociaż tutaj też można dopatrzyć się kołków mocujących lampy. Welly odtworzyło
na karoserii w formie tampodruku przed przednią maską nr 504, na tylnej klapie
napis PEUGEOT i na pasie tylnym oznaczenie wersji GL. Koła posiadają gumowe
opony z zaznaczonym bieżnikiem. Felgi prezentują się bardzo ładnie. Wykonane są
w kolorze srebrnym a na nie nałożone są chromowe dekielki. Dzięki temu całe
koło wygląda realistycznie. Wnętrze wykonane jest prawie w całości w kolorze
czarnym. Minusem jest lusterko wsteczne wykonane w całości z przeźroczystego
pleksi. Możemy to poprawić malując je najpierw na kolor srebrny a potem czarny
uważając przy tym, aby nie zamalować elementu przeźroczystego. Deska
rozdzielcza posiada zegary a od strony pasażera srebrną ozdobną wstawkę. Można
tutaj pokusić się o przemalowanie wnętrza na kolor np. brązowy, co znacznie
poprawi wygląd modelu. Podobinie rzecz ma się z makietą silnika, przy której
możemy wykazać się inwencją twórczą, ale i bez tego wygląda ona dobrze, co
można zobaczyć na zamieszczonych zdjęciach. Zachęcam do posiadania modelu w
swojej kolekcji tym bardziej, że cena nie jest wysoka a model bardzo ładnie się
prezentuje.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz