Krótka historia
W 1973 roku Opel wypuszcza kolejną wersję Kadetta: C. Jest to
samochód o klasycznym układzie napędowym: silnik z przodu, napęd na
tylną oś. Podstawową jednostką tego modelu jest czterocylindrowy silnik o
pojemności 1196 cm³ o mocy 52 KM przy 5600 obr/min. pozwalający uzyskać
prędkość 140 km/h. Oczywiście Opel zadbał o możliwość wyboru wśród
wielu innych silników i wersji nadwozia (coupé, limuzyna, caravan oraz
specjalne: city i aero). Zapędy do konstruowania samochodów sportowych
zaowocowały Kadettem GT/E, bolidem o poprawionych własnościach jezdnych i
silnikiem o pojemności 1,9 l, mocy 105 KM, umożliwiającym osiągnięcie
prędkości maksymalnej 184 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosiło 10,2
s.Wszystkie dotychczasowe modele Opla (z kadettami włącznie) miały napęd na tylną oś. W latach sześćdziesiątych wiele firm stosowało już na szeroką skalę w swoich wozach napęd przedni. Oczywiste bowiem stały się korzyści płynące z tego rodzaju rozwiązania, a wśród nich możliwość łatwiejszego znalezienia miejsca dla pasażerów samochodu. Opel pozostał jednak konserwatywny, pomimo, że macierzysty koncern GM był propagatorem przedniego napędu w USA i to w wozach dużych. Rozpoczęcie prac nad nowym modelem Kadett, o zupełnie zmienionej koncepcji układu napędowego nastąpiło pod koniec roku 1974. Opel musiał zareagować na ukazanie się kilka miesięcy wcześniej przednionapędowego samochodu Volkswagen Golf I.
Źródło
http://pl.wikipedia.org
Model Opel Kadett C Coupe (1973) - WHITEBOX
Model prezentuje się bardzo ładnie, a pomarańczowy kolor nadaje sportowego wyglądu. Wszystkie elementy spasowane są bardzo dobrze. Otwierane części domykają się prawidłowo nie pozostawiając żadnych szczelin. Chromowane części, takie jak zderzaki, lusterko i przedni grill również są bardzo ładnie odtworzone. Szkoda, że producent nie wykonał chromowanych ramek bocznych szyb, co na pewno wpłynęłoby pozytywnie na wygląd modelu. Wnętrze, poza jasną tapicerką, wykonane jest w całości z czarnego plastiku. Na desce rozdzielczej zamieszczono imitację zegarów i radia, zaś na kierownicy widnieje znaczek Opla. Pod maską znajduje się makieta silnika z podstawowymi detalami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz