Krótka historia
Citroen DS to przykład geniuszu stylistycznego i technologicznego. Auto
ponadczasowe, które w momencie premiery w 1955 roku wyprzedzało epokę –
nie dość, że olśniewało aerodynamicznym wyglądem, to jeszcze szokowało
rozwiązaniami technologicznymi, z których najważniejszym było
hydropneumatyczne zawieszenie, które na dziesięciolecia stało się
wizytówką Citroena. Po raz pierwszy w tym samochodzie zastosowano
również skrętne reflektory, który kierowały strumień światła w miejsce,
gdzie kierowca kierował pojazd. W latach 1955 – 1975 wyprodukowało ponad 1,4 miliona egzemplarzy, w tym
ekskluzywną wersję dla samego Charlesa de Gaulle’a. Dziś DS to kultowy
klasyk, który z roku na rok nabiera coraz większą wartość. Dla historii motoryzacji to przełom i pokaz geniuszu stylistycznego, z którym równać może niewiele samochodów z minionej epoki.
Źródło
Model Citroen ID 19 (1963) - WHITEBOX
Replika Citroena ID (idea) odzwierciedla uboższą wersję modelu DS (bogini). Wersja ta posiadała słabszy silnik i pozbawiona była systemów hydraulicznych. Z zewnątrz obie wersje praktycznie niczym się nie różniły. Model dobrze odzwierciedla ponadczasową sylwetkę samochodu i posiada ciekawe dwubarwne malowanie. Części dobrze są spasowane, ale maska silnika i bagażnika otwierają się pod zbyt małym kątem, co znacznie utrudnia eksponowanie makiety silnika. Na pochwałę zasługują dobrze odtworzone światła przednie i tylne, przy których nie widać kołków mocujących. Wnętrze wyposażone jest w deskę rozdzielczą wraz z imitacją zegarów i tapicerką w kolorze popielatym. Producent zapomniał wyposażyć model w wewnętrzne obicia tylnych drzwi, co pogarsza ogólny wygląd modelu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz