Krótka historia
Volkswagen Golf I był formalnym następcą poczciwego garbusa i produkowany był od 1974 do 1983 roku. Samochód produkowany był z silnikami o pojemności od 1.1 do 1.8 GTI, który generował moc 112 KM. Największą popularnością cieszyła się wersja GTI (Gran Turismo Injection) z silnikiem o pojemności 1588 cm. i mocy 110 KM. Ciekawostką jest to, że samochód produkowany był w RPA do roku 1999 w niezmienionej formie pod nazwą CityGolf. W roku 2006 samochód został przestylizowany, a w listopadzie 2009 zakończono jego produkcję.
Model Volkswagen Golf I GTI 1978 - WHITEBOX 1/24
Dzięki firmie Whitebox możemy wzbogacić swoją kolekcję o jeden z najpopularniejszych modeli Golfa I w wersji GTI. Miniatura wykonana jest na bardzo dobrym poziome. Spasowanie części i odwzorowania detali nie budzi większych zastrzeżeń oprócz drzwi kierowcy i pasażera, po których zamknięciu widoczne są szczeliny między karoserią a drzwiami. Lakier położony jest równo, a detale nie są zalane farbą. Wycieraczki i klamki drzwi wykonane są z czarnego plastiku i sprawiają wrażenie delikatnych detali trzymających skalę. Wloty powietrza na masce silnika zostały zaciemnione, przez co model zyskuje na wyglądzie. Lewe lusterko wykonane jest z czarnego plastiku i niestety nie posiada wewnętrznej imitacji lusterka. Światła wykonane są na przyzwoitym poziomie, natomiast kierunkowskazy w przednim zderzaku są namalowane pomarańczową farbą co wygląda bardzo nierealistycznie. Malowanie korka wlewu paliwa w moim modelu jest delikatnie przesunięte, przez co zamek nie jest na środku jak to ma miejsce w oryginale, tylko jest przesunięty ku przodowi. Koła wraz z felgami są bardzo dobrze odwzorowane, ale nie są skrętne. Model posiada otwierane drzwi, maskę silnika oraz tylną klapę. Wnętrze wykonane jest w całości z półmatowego czarnego plastiku i zawiera podstawowe detale deski rozdzielczej wraz z imitacją zegarów i trójramienną kierownicą. Szkoda, że producent nie wzbogacił tapicerki w jakiś inny kolor ze wzorem. Silnik również jest odwzorowany na dobrym poziomie i składa się z kilku osobno odlanych detali.
Volkswagen Golf I GTI 1978 - WHITEBOX 1/24
Jednym z mankamentów modelu są malowane kierunkowskazy w zderzaku.
Tylne światła zespolone wykonane w 3 kolorach. Rzucają się w oczy kołki mocujące. Oznaczenia i nazwę producenta wykonano w formie tampodruku. We własnym zakresie możemy nawiercić otwór w rurze wydechowej.
Stalowe felgi są prawidłowo odwzorowane. Na błotnikach zaznaczony jest kierunkowskaz, którego nie udało mi się odnaleźć na zdjęciach oryginału.
Lusterko wykonane z czarnego tworzywa nie posiada od wewnętrznej strony imitacji lustra.
Klamki drzwi wykonane jako osobne detale. Producent nie zapomniał również o uszczelkach wokół szyb.
Malowanie korka wlewu paliwa jest nieco przesunięte ku przodowi, ale jest to wada tylko w moim egzemplarzu.
Wloty powietrza na masce są zaciemnione. Wycieraczki posiadają prawidłowy kształt i są dosyć delikatne.
Drzwi, maska silnika i tylna klapa są otwierane.
Wnętrze wykonane jest z czarnego plastiku i wygląda dosyć spartańsko.
Tylna klapa podnosi się, ale półka niestety pozostaje na swoim miejscu. Szkoda, że producent nie zastosował podobnego rozwiązania jakie w modelu Alfetta Gt 1974 zastosowała firma Hachett, gdzie półka unosi się wraz z klapą.
Makieta silnika składa się z kilku osobno odlanych części. Rzuca się w oczy pomalowany na srebrno kolektor i biały akumulator.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz