czwartek, 21 sierpnia 2014

Ford Scorpio - Schabak 1/25


Krótka historia
Ford Scorpio pojawił się na rynku w 1985 roku, jako następca modelu Granada. Na rynku brytyjskim Ford sprzedawał ten model nadal pod starą nazwą, a "Scorpio" oznaczało najwyższą wersję wyposażenia Forda Granada Scorpio. Samochód początkowo był oferowany z nadwoziem typu liftback, będącym rozwinięciem koncepcji zaprezentowanej kilka lat wcześniej w prototypach studyjnych i modelu Sierra. W 1990 roku wprowadzono klasyczną wersję sedan, a dwa lata później nadwozie typu kombi. W 1992 roku Scorpio przeszło facelifting (zmieniono atrapę, światła przednie i tylne, maskę, deskę rozdzielczą). W 1994 pojawił się ostatni model Forda Scorpio, często krytykowany za kontrowersyjny wygląd. Niespotykana w latach 90. stylistyka połączona z ogólnym kryzysem sprzedaży segmentu E spowodowała ciągłe zmniejszanie zbytu i zamknięcie produkcji w 1998 – Ford wycofał się w Europie z segmentu E.
W latach 1988-89 produkowano zmodyfikowaną wersję na rynek północnoamerykański pod marką Merkur. W 1986 roku pojazd zyskał miano samochodu roku.

Źródło
http://pl.wikipedia.org
http://www.autocentrum.pl 


Model Ford Scorpio - Schabak 1/25
Forda Scorpio otrzymałem wraz z oryginalnym pudełkiem w bardzo dobrym stanie. Model wymagał jedynie odświeżenia karoserii i wyczyszczenia wnętrza, co też uczyniłem wykorzystując do tego celu kosmetyków samochodowych. Dzięki temu zabiegowi model wygląda prawie jak nowy. Niestety na modelu widoczne są przetarcia chromowanych listew ozdobnych. Nie mnożna również ustawić w pozycji otwartej maski przedniej i tylnej klapy bagażnika, elementy te są dosyć luźno zamocowane, przez co opadają przy próbie pozostawienia ich w pozycji otwartej. Model po mimo swojego wieku nadal prezentuje się bardzo ładnie i przedstawia jakoś modeli produkowanych w tamtym okresie.




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz