czwartek, 28 sierpnia 2014

Alfa Romeo 6C 2500 SS (1949) - WHITEBOX


Krótka historia
 W 1938 roku Alfa Romeo zaprezentowała nowy model - 6C 2500. Ten samochód powstał dzięki powiększeniu pojemności 2,3-litrowego silnika, stosowanego we wcześniejszych pojazdach. Początkowo produkowano go w wersji Touring dla pięciu, sześciu lub siedmiu pasażerów. Rok później pojawiła się wersja Sport z krótszym o 25 cm rozstawem osi. Karoserię tego auta produkowały firmy Touring (berlineta i kabriolet) oraz Pinin Farina (kabriolet i sedan). Najpiękniejsze Alfy Romeo 6C 2500 wiążą się jednak z modelem Super Sport. Macierzysta firma aż do roku 1946 wytwarzała jedynie podwozie tego pojazdu, a niezależni projektanci montowali na nim swe karoserie. Mediolański Touring budował dwuosobowe nadwozia spider, kabriolet i coupé. Po wojnie ta ostatnia wersja była oficjalnie sprzedawana przez Alfa Romeo.

Źródło


Model Alfa Romeo 6C 2500 SS (1949) - WHITEBOX
Model przyciąga wzrok bardzo ładną, sportową sylwetką i ciekawym dwubarwnym malowaniem. Jakość wykonania jest podobna, jak w przy innych modeli wydanych przez Whiteboxa. Wnętrze wykonane jest standardowo z czarnego plastiku i to jest jeden z minusów, który można poprawić po przez pomalowanie choćby samej kanapy jakimś jasnym kolorem. Deska rozdzielcza jest natomiast ładnie odtworzona. Znalazły się na niej wyraźnie odtworzone zegary i trójramienna, drewniana kierownica, na której widnieje znaczek Alfa Romeo. Pod maską znajduje się makieta silnika z podstawowymi detalami, a w tylnym bagażniku koło zapasowe ze szprychową felgą. Szkoda że producent nie pokusił się o wykonanie wszystkich felg właśnie w takiej szprychowej wersji, co niewątpliwie uatrakcyjniłoby jeszcze bardziej ogólny wygląd modelu.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz