czwartek, 10 października 2013

FORD CAPRI MK I 1700 GT XLR (1970) - WHITEBOX 1/24


Krótka historia
W styczniu 1969 roku zaprezentowano oficjalnie Forda Capri na salonie samochodowym w Brukseli. Kilka tygodni później Capri pojawił się na ulicach. Był ozdobą większości parkingów przed dyskotekami i kawiarenkami w Europie a swoim właścicielom skutecznie pomagał w podrywie niegrzecznych studentek z burzliwych lat 70-tych. Capri początkowo dostępny był z silnikami o pojemności od 1,3 do 3.1 litra. Samochód ciągle usprawniano by nabierał bardziej opływowych kształtów i stał się bardziej „cywilny". Jego świetny wygląd w połączeniu z wyjątkową jednostką V6 o pojemności 3 litrów i mocy 138 KM powodował, iż auto sprzedawało się naprawdę nieźle i zyskiwało coraz szersze grono wielbicieli. W ciągu 17 lat wyprodukowano w sumie 1,9 miliona Capri wszystkich typów. Ford nigdy nie ujawnił, ile z nich miało silniki o pojemności 3 litrów.

Źródła wraz ze szczegółowym opisem.



FORD CAPRI MK I 1700 GT XLR (1970) - WHITEBOX 1/24
Model posiada efektowne żółto-czarne malowanie, podkreślające sportowy charakter samochodu. Maska i dach pomalowane są czarnym matem, zaś pozostałe części karoserii zółtym błyszczącym. Warstwa lakieru położona jest dosyć grubo i widać to szczególnie przy klapce korka wlewu paliwa. Części spasowane są bardzo dobrze, dzięki temu przy otwieranych drzwiach, masce silnika i klapie bagażnika nie powstają żadne szczeliny. Wnętrze poza deską rozdzielczą, która posiada zegary na tle imitacji drewniana, wykonane jest w całości z czarnego plastiku. Pod maską znajduje się makieta silnika wyposażona w podstawowe detale. 












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz