czwartek, 19 września 2013

PORSCHE 911 (964) TURBO - Welly 1/24


Krótka historia
Porsche 911 (typ 964) już od dłuższego czasu uchodzi za jeden z najlepszych modeli. Klasyczne opływowe nadwozie mimo wielu lat prawie w ogóle się nie zmieniło.Przedstawiając w 1989 roku typ 964wprowadzono na rynek charakteryzującą się napędem na cztery koła wersję Carrera 4, natomiast od 1990 roku do produkcji wdrożono model Carrera 2 (napęd na tylną oś). Wszystkie modele Carrera otrzymały 3,6-litrowysilnik B6 o mocy 250 KM, w wyczynowej wersji Carrera RS było to już 260 KM, zaś w doładowanej odmianie Turbo motor ten dysponował mocą 360 KM. Pod koniec 1992 roku zaprezentowano opartą na modelu 911 Carrera 2, limitowaną wersję Speedster (powstało tylko 925 sztuk).

Źródło

Model  PORSCHE 911 (964) TURBO - Welly
Jakość większości modeli firmy Welly pozostawia wiele do życzenia, jednak trafiają się wyjątki i tak jest właśnie z Porsche 911 (964) Turbo. W prezentowanej 911stce jakość wykonania jest na zaskakująco dobrym poziomie. Za niewygórowaną cenę ok 40zł otrzymujemy model z bardzo ładnie położonym i błyszczącym lakierem, na którym nie widać tzw. efektu baranka, tak jak to zdarza się czasami przy innych modelach tego producenta. Model poskładany jest równo, elementy otwierane domykają się bez problemu nie pozostawiając żadnych szczelin. Koła są skrętne i wykonane zostały na dobrym poziomie. Na dekielkach felg znajduje się napis TURBO, a na czerwonych zaciskach hamulcowych napis PORSCHE. Oczywiście producent nie zapomniał o tarczach hamulcowych typu Turbo Groove, w których otwory są zaciemnione, co wpływa pozytywnie na ich wygląd. Wnętrze wykonane jest standardowo z czarnego tworzywa, ale na dobrym poziomie. Znajdziemy w nim ładnie odtworzoną deskę rozdzielczą z zaznaczonymi zegarami i skrętną kierownicą na której wytłoczony jest napis Porsche. Lusterko wewnętrzne tylne wykonane jest z czarnego plastiku, a nie jak przy innych modelach Welly z przeźroczystego tworzywa. Również sportowe fotele zostały wiernie odwzorowane. Silnik posiada podstawowe detale, ale i tak uważam, że jest lepiej odwzorowany niż np. w droższym modelu WhiteBoxa. Kołki mocujące światła i kierunkowskazy to największy mankament modelu i wymagają poprawienie we własnym zakresie, po prze odcięcie ich lub zamalowanie od wewnątrz w odpowiednim kolorze. 
Porsche 911 (964) Turbo od Welly wyróżnia się znacznie lepszą jakością odwzorowania i szczegółów na tle innych modeli tego producenta, i to właśnie skłoniło mnie do zakupu tej najładniejszej wersji 911, którą wszystkim polecam.

 PORSCHE 911 (964) TURBO - Welly

 Błyszczący czarny lakier położony jest równo i nie posiada efektu "baranka" co ma miejsce w niektórych modelach tego producenta.

W oczy rzucają się niestety kołkowe mocowania świateł i kierunkowskazów.



Koła wyposażone są w tarcze hamulcowe typu Turbo Groove i czerwone zaciski z napisem Porsche. Na dekielkach felg widnieje napis Turbo.

Otwierane elementy modelu.

 Wnętrze wykonane jest z czarnego plastiku i na dobrym poziomie.

Detale silnika.

 Makieta silnika w porównaniu z oryginałem.

Porównanie jakości odtworzenia silnika w starszej wersji 911 z WhiteBoxa i Welly.

Podwozie.



Porównanie ze starszą wersją 911 z WhiteBoxa   

  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz